Program
20. 09. 2022 PROGRAM – Dni Facility Managementu, 1. deň
18:00 – 21:00 Večerný networkingový raut v REŠTAURÁCII FARRIER´S STEAK HOUSE

11. ročník Dni Facility Managementu otvorí networkingový raut v luxusných priestoroch reštaurácie Farrier Steak House, x-bionec sphere ® Šamorín. Okrem príjemného prostredia, gastronomického zážitku a zaujímavých hostí, čaká na vás i program, ktorý doplní celkovú atmosféru v predvečer konferencie.
21. 09. 2022 PROGRAM – Dni Facility Managementu, 2. deň
9:00 – 9:15 OTVORENIE KONFERENCIE

V oblasti facility managementu pôsobí od r. 2001 v manažérskych pozíciách na strane korporátnych klientov. Má bohaté skúsenosti v projektoch príprav pracovného prostredia ako aj poskytovanie komplexných služieb facility managementu. Valným zhromaždením SAFM bola Silvia Nagyová zvolená za prezidentku Asociácie v apríli 2015.

Od roku 2021 Dušan Velič pôsobí ako štátny tajomník Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR. Vyštudoval chemické inžinierstvo životného prostredia na Slovenskej vysokej škole technickej v Bratislave a stále aktívne pôsobí ako profesor na Univerzite Komenského a ako vedec v Medzinárodnom laserovom centre, ktoré zakladal. V súčasnosti je na MIRRI SR zodpovedný za riadenie investícií, vytváranie vhodného prostredia na vývoj inovácií v mnohých oblastiach a regionálny rozvoj.
1. Blok: Elektromobilita a jej význam pre FM.

Ján vyštudoval odbor Aplikovaná informatika na STU BA a hneď po škole založil spoločnosť Domotron, ktorá priniesla na trh revolučné riešenie v oblasti inteligentných domov a správu všetkých domácich technológií. V roku 2017 bol Domotron označený za jeden z najhodnotnejších startupov v Európe s valuáciou vo výške 29 mil EUR. Už v tom období sa Ján venoval aj problematike energomanažmentu budov a hľadal cesty, ako zefektívniť spotrebu energií. Pri spolupráci s developermi narazil na ich obavy zo silnejúcej pozície elektromobility. Na jednej strane boli pripravení budovať nabíjacie miesta na svojich parkoviskách, na strane druhej nedokázali v dlhodobom horizonte odhadnúť ich vyťaženosť, predpokladať spotrebu elektrickej energie a stanoviť rezervovanú kapacitu. A tak v roku 2019 založil spoločnosť AgeVolt a prišiel s nabíjacím systémom, ktorý prepája nabíjačky s celkovým energomanažmentom budovy a dokáže v reálnom čase optimalizovať nabíjanie vzhľadom na aktuálnu vyťaženosť. V súčasnosti AgeVolt Slovakia vyvíja a vyrába vlastné nabíjačky, ktoré pozostávajú z niekoľkých modulov, ktoré je možné implementovať na základe preferencií zákazníka. Z jednoduchej nabíjačky sa môže stať smart riešenie, ktoré bude okrem nabíjania plniť funkciu elektromera, riadiť spotrebu budovy, komunikovať s internými systémami či solárnymi panelmi. Prepája nabíjačky s energetickým manažmentom budovy, umožňuje sledovať aktuálnu spotrebu budovy a optimálne rozhodovať o nabíjacom výkone. Vyvíja tiež multilaterálny trh založený na technológiách Blockchain, AI a ML, ktorý prepojí nabíjanie s inými službami a zmení tak status e-mobility na celom svete.
Zaujímajú vás reálne výsledky z meraní a nastavení vhodných riešení pre elektromobilitu? Prinesieme vám 4 konkrétne prípady. Zameriame sa na obchodné centrum, delivery spoločnosť, rezidenčný projekt (nočné nabíjanie 700 ks nabíjačiek rezidentov) a administratívnu budovu.

Martin pôsobí na pozícii slovenského obchodného manažera v spoločnosti ChargeUp, ktorá je súčasťou holdingu Unicorn a verí, že elektromobilita na Slovensku má budúcnosť. Po štúdiu sa Martin 15 rokov venoval marketingovej komunikácii, avšak jeho kariéra postupne menila smer a nabral skúsenosti v obchodných roliach či riadení projektov. Nakoniec ho čistá mobilita pohltila natoľko, že sa rozhodol pridať do tímu ChargeUp a to práve na Slovensku, ktoré je v elektromobilite stále na začiatku. V ChargeUp podporujeme rozvoj eletromobility v Európe a chceme tak prispieť k zlepšeniu životného prostredia pre všetkých. Vďaka nášmu komplexnému riešeniu pre nabíjanie elektrmobilov bude môcť i Slovensko naskočiť na vlnu elektromobility.
Spoločnosť ChargeUp vo svojej prednáške predstaví dve prípadové štúdie, na ktorých sa podieľal a ktoré obidve riešia nabíjanie flotily elektrických áut priamo v priestoroch spoločností. Komerční Banka reprezentuje bankový sektor, ktorý tradične patrí k bohatším odvetviam a práve preto sú to banky a ich zamestnanci, ktorí v rámci súkromnej sféry vymenia spaľovanie motory za elektro motory medzi prvými. Priblížime Vám dôvody, ktoré Komerční Banku viedli k tomuto prechodu, požiadavky zo strany klienta ako i realizáciu projektu. V druhej prípadovej štúdii sa zameriame na spoločnosť DPD, pre ktorú je doprava a doručovanie tovaru core biznis. Zodpovieme si otázky aké to je byť pionierom v tejto oblasti, čo spoločnosť viedlo k tomuto prechodu a tiež aké výzvy tento projekt priniesol a aké majú plány do budúcna.
2. Blok: Riešenia pre energetickú efektívnosť.

Marcel Lauko je ekonóm s technickým základom. Pôsobí ako riaditeľ Energy Centre Bratislava s.r.o. a predseda Správnej rady Asociácie poskytovateľov energetických služieb. Už 12 rokov nadšený propagátor Energy Performance Contracting-u (EPC) a prístupov založených na garancii výsledkov všeobecne. Tlmočník medzi technikmi a finančníkmi pri financovaní projektov energetickej efektívnosti.
Modernizácia budov je spojená s investíciami, ktorých značná časť môže byť splatená z úspor nákladov na energie. Energetický manažment pomáha tak identifikovať potenciál týchto úspor pred modernizáciou, ako aj umožňuje ich skutočné dosiahnutie po modernizácii. Prezentácia ozrejmí praktické aspekty zavedenia a využitia energetického manažmentu vo všetkých fázach modernizácie budov.

Miroslav vyštudoval Slovenskú Technickú Univerzitu v Bratislave. Téme obvodových plášťov sa venuje viac ako 26 rokov. Spolupodieľal sa na budovaní a riadení jednej z najväčších realizačných spoločností v oblasti fasád na Slovensku. Je spoluzakladateľom spoločnosti B.E.Service, ktorá sa už viac ako 9 rokov systémovo venuje servisu, údržbe a oprave obvodových plášťov (okien, dverí, fasád, svetlíkov, ľahkých prevetrávaných plášťov, automatických dverí a podobných typov konštrukcií). Je členom predstavenstva Slovenskej Asociácie Facility Managementu a svoje dlhoročné skúsenosti odovzdáva ako prednášajúci na Slovenskej Technickej Univerzite v Bratislave.
Komplexná revízia a pasportizácia jednotlivých prvkov obvodového plášťa vrátane výpočtu tepelno technických charakteristík. Návrh realizovateľného riešenia s úlohou: 1. zabezpečiť čo najlepší teplo-technický parameter a tým maximalizovať úsporu energií 2. prihliadnuť na efektívnosť riešenia z pohľadu „hodnota za peniaze“ 3. minimalizovať dopad opatrení na chod a prevádzku objektu 4. zlepšiť pracovné prostredie

Gabriel Toth je absolventom politológie na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Na rovnakej katedre získal aj doktorát (PhD.) z politickej komunikácie so špecializáciou na online a sociálne siete. Dodnes na fakulte učí a je externým členom katedry politológie.
Je CEO a spolumajiteľ PR a digitálnej agentúry Katedra Komunikácie. Predtým 10 rokov pôsobil na komunikačných oddeleniach veľkých korporácii a mal to šťastie absolvovať viacero zahraničných stáží a kurzov, napríklad na Georgetown University vo Washingtone.
Facebook, Instagram či TikTok sa z miesta, kde sme sa mali zabávať veľmi rýchlo stávajú miestom, kde sa darí nenávisti a dezinformáciám. Je to naozaj také zlé? Môžeme si ich dovoliť ignorovať? A čo sa s tým dá robiť?
3. Blok: Rozmanitosť FM služieb ako pridaná hodnota pre klientov.

Petrov technický background (inžinierske a doktorandské štúdium) je Environmentálne Inžinierstvo. Od roku 2007 sa aktívne venuje problematike ochrane životného prostredia, kde jeho pracovná kariéra začala v spoločnosti NAFTA a.s. na pozícii Inžinier pre likvidácie starých environmentálnych záťaži a Technika OŽP. Následne jeho pracovná kariéra pokračovala do spoločnosti Denkstatt Slovensko s.r.o., kde mal na starosti poskytovanie konzultačných služieb v oblasti trvalej udržateľnosti a QHSE.
Od 1.1.2021 v rámci BV Slovakia zastáva funkciu Business Unit (ENE/INY) riaditeľa a TQR (Technical, Quality, Risk) managera pre Slovensko a Českú republiku v spoločnosti BUREAU VERITAS SLOVAKIA. Jeho úlohou je komplexný rozvoj technických ne-certifikačných služieb, kde patrí aj komplexná problematika ESG. Koordinuje a riadi tím interných a externých ENE/INY expertov alokovaných v rámci rôznych lokálnych a zahraničných projektov (Maďarsko, Poľsko, Česká republika, Srbsko, Slovinsko). Zároveň je členom BV tímu na vývoj a rozvoj digitálnych nástrojov v rámci ENE/INY služieb. Počas svojej profesijnej kariéry zrealizoval desiatky onsite auditov v pozícii HSE/FM/ESG projektového manažéra a HSE/ESG konzultanta.
Úvod do ESG problematiky z pohľadu inšpekčnej a certifikačnej organizácie – ako sa pripraviť na nové legislatívne povinnosti a premeniť to na nové príležitosti a získať konkurenčnú výhodu (napr. EU taxonómia a nefinančny reporting), aké nástroje použiť a implementovať v praxi a ako sa vysporiadať s novým ESG ratingom, ESG indikátormi a ESG rizikami.

Michal Fišer pôsobil ako obchodný riaditeľ v spoločnosti Kodys Slovensko od roku 2000 do roku 2015. V roku 2016 sa z pozície obchodného riaditeľa presunul na pozíciu riaditeľa spoločnosti, na ktorej pôsobí dodnes.
V súčasnej dobe, kedy sú big data najcennejšou komoditou sveta, prichádza nové riešenie NIVY WATCH, ktoré je jedinečnou kombináciou inteligentných hodiniek, indoorovej lokalizácie a softvéru určeného na zber dát. Dáta získané pomocou riešenia Nivy Watch pomáhajú digitalizovať a optimalizovať pracovné procesy, zvýšiť produktivitu a efektivitu zamestnancov a prispievajú k samotnému rastu organizácie.

Juraj zastáva funkciu obchodného reprezentanta firmy Husqvarna Slovensko s.r.o. od roku 2008

Ludvík sa pridal do obchodného tímu Husqvarna Slovensko s.r.o. v roku 2009. Sú presvedčení, že budúcnosť údržby verejných trávnatých plôch je v batériovom segmente a v robotickom kosení.
Aké sú benefity robotického kosenia? Real case s aplikáciou nového spôsobu údržby zelených plôch s dôrazom na výsledok kvality trávnika.

Monika je Sales Managerom a sa stará o vývoj a implementáciu rezervačného systému Bookigy. Jej poslaním je ukázať klientom, ako je možne nastaviť hybridný model prace a spravovať kancelárie efektívne pomocou jednoduchých aplikácii.

Tereza je Product Managerom a zodpovedá za produktový rozvoj, stratégiu a víziu Bookigy a iných produktov Unicornu. Tiež sa stará o technickú stránku dodávok produktov, zabezpečuje zber požiadaviek a konfigurácie rezervačných produktov.
Dnes firmy čelia jasnej výzve. Ako zvládnuť kombináciu práce na diaľku a v kanceláriách a čo najviac uľahčiť svojim zamestnancom fungovanie v hybridnom režime? Ako znížiť prevádzkové náklady a optimalizovať využitie priestorov? Nové podmienky si totiž žiadajú aj nový prístup. Poskytneme vám tipy a ukážeme vám ako zefektívniť prácu, ušetriť náklady a efektívne spravovať priestory pomocou moderných kancelárskych pomocníkov.

Lauren Krueger je riaditeľkou, sales operations pre IFMA (International Facility Management Association) so sídlom v nórskom Stavangeri, a v asociácii pôsobí už 10 rokov. Lauren spolupracuje s organizáciami po celom svete a vedie svojich klientov, aby efektívne posilnili a zvýšili výkon svojho FM tímu pomocou skupinových tréningových plánov. Sústreďuje sa na poskytovanie poradenstva pre oblasť FM, a to hlavne pre región EMEA ale pôsobí i po celom svete.
Program je postupne aktualizovaný o odborné prednášky podľa tématických blokov.

Motto: „Moja práca ma baví a rozvíja…“
Peter so SAFM spolupracuje už niekoľko rokov. Prostredie facility managementu je mu dobre známe, je školiteľom a odborným garantom workshopov pre projektový manažment, ktorý SAFM organizuje v pravidelných intervaloch. Do projektovej práce vnáša ľudskosť, zmysel, pridanú hodnotu a radosť. Je spoluautor viacerých CSR projektov ako napríklad „Úspech po slovensky, Vzdelávanie je COOL – Slovensko je COOL, či Návrat po materskej dovolenke ako projekt …“
V minulosti pracoval pre viaceré zahraničné poradenské spoločnosti, kde mal na zodpovednosti Operational Excellence analýzy a projekty s cieľom dosiahnutia udržateľného zlepšenia kľúčových výkonnostných ukazovateľov firmy. Má viac ako 15 ročné skúsenosti s projektovým manažmentom a jeho praktickou aplikáciou svetových štandardov projektového manažmentu do každodenného biznisu. Aktívne spolupracuje s vedením firiem a prispieva k zefektívneniu procesov, zvýšeniu produktivity a ziskovosti firiem. Zúčastnil sa na stovkách analýz a projektoch.
ÚČASTNÍCI
Počet účastníkov: 100 – 150 Všetky exekutívne pozície vo firmách, najmä v oblasti podporných činností.- Riadiace pozície správy nehnuteľností
- Riadiace pozície Facility a Property managementu
- Riadiace pozície spoločenskej zodpovednosti firiem (CSR)
- Manažéri zodpovední za tvorbu pracovného miesta a kultúry spoločnosti (HR, CEO, CFO)
- Pracovníci hospodárskej správy
Meno | Priezvisko | Názov spoločnosti | Pozícia |
Billing First name | Billing Last name | Billing Company | Variation | billing_position |
---|---|---|---|---|
Roman | Meszaros | YIT Slovakia, a.s. | Facility Specialist | |
Mgr. | Miklášová | Slovenská záručná a rozvojová banka, a.s. | HR Business Partner | |
Martin | Zeman | Reiwag Facility Services SK, s. r. o. | Reiwag Facility Services SK, s. r. o. | |
Peter | Kováč | BUREAU VERITAS SLOVAKIA | Facility Management Consultant |
Andrea | Kubíčková | SAFM | marketingový manažér |
Miroslav | Krivčík | CBRE Global Workplace Solutions s.r.o. | Managing Director EE |
Silvia | Nagyová | Slovak Telekom, a.s. | Head of Fleet, Facility & Rental Managemet |
Josef | Misof | Europapier Slovensko | Konateľ |
Filip | Veselý | Schaeffler Skalica | Facility manažér |
Róbert | Ruňanin | ENGIE Services a.s. | Obchodný riaditeľ |
Tichomír | Ivan | BUSINESS WAY s. r. o. | Konateľ |
Adrián | Pavlík | B.E.Service SK, s.r.o. | Prevádzkový riaditeľ |
Martin | Stanko | EDYMAX Facility Management SE | Riaditeľ realizácie |
Peter | Kozáček | M2C | Country manager Slovakia |
Marian | Lalik | SLOVCLEAN a.s. | Generálny riaditeľ |
Filip | Sekan | Verve Facility Services s.r.o. | Facility Manager |
Ján | Ploskuňák | CBRE Global Workplace Solutions s.r.o. | Business Development Manager |
Vladimír | Prvý | SAFM | Člen predstavenstva |
Miroslav | Somorovský | Schaeffler Skalica | Facility koordinátor |
Michal | Wiesler | Reinoo, a.s. | Manažér prevádzky |
Sofia | Pastíriková | BUSINESS WAY s. r. o. | Office manager |
Lukáš | Štubendek | EDYMAX Facility Management SE | Obchodný riaditeľ |
Monika | Dlesková | Unicorn (Bookigy) | Sales Manager |
Patrik | Zúrik | M2C | Business Director SK |
Daniel | Čupec | SLOVCLEAN a.s. | Quality Manager |
Ján | Šalát | Verve Facility Services s.r.o. | Člen predstavenstva |
Robin | Hierweg | STRABAG s.r.o. | Facility manager |
Juraj | Szabo | Husqvarna Slovensko, s.r.o. | Project manager |
Peter | Škyrta | BUREAU VERITAS SLOVAKIA | ENE/INY Division Manager |
Katarína | Strončeková | Alt-X s.r.o. | Konateľ |
Marek | Horský | HOFMIT s. r. o. | Konateľ |
Michal | Fišer | KODYS SLOVENSKO, s r.o. | Riaditeľ |
Ludvík | Vaniš | Husqvarna Slovensko, s.r.o. | Obchodný reprezentant |
Miroslav | Kukla | B.E.Service s.r.o. | Konateľ |
Dušan | Velič | MIRRI | Štátny tajomník |
Ján | Zuštiak | AgeVolt | CEO |
Marcel | Lauko | Energetické centrum Bratislava | Riaditeľ |
Peter | Minárik | COMM – PASS | Project management expert |
Branislav | Orgoník | Reinoo, a.s. | Obchodný riaditeľ |
Gabriel | Toth | Katedra Komunikácie | CEO |
Jana | Juřicová Urbanová | Building Exterior Service CZ, s.r.o. | Provozní ředitel |
Tereza | Holubčíková | Unicorn (Bookigy) | Product Manager |
Dušan | Pranda | Schaeffler Skalica | Projektový manažér |
Peter | Vodráška | Adient Slovakia s.r.o. | Facility Operations Lead, HSE Coordinator |
Lauren | Krueger | IFMA | Director, Sales Operations |
Peter | Petraško | Saint-Gobain Construction Products, s.r.o., div. Ecophon | Key Segment Developer |
Martin | Vyslocký | Unicorn (ChargeUp) | Obchodní manažer |
Igor | Chachaľák | Slovenská záručná a rozvojová banka, a.s. | riaditeľ odboru |
Róbert | Kállai | Slovenská záručná a rozvojová banka, a.s. | samostatný odborný referent |
Martin | Laco | OZY s.r.o. | CEO |
Eliška | Lacová | OZY s.r.o. | Konateľka |
Tomáš | Jančařík | OZY s.r.o. | obchodný zástupca |